luni, 18 ianuarie 2010

Culoarea sentimentelor


Citeam undeva ca un mod foarte bun de a-ti constientiza sentimentele este sa vorbesti despre ele si sa le atasezi o valoare simbolica. De exemplu: poti sa le asociezi culori, nume, evenimente din viata etc. Eu zic ca daca asta ajuta, de ce sa nu incercam? Incep eu, continuati voi!

Ah, si inca un aspect interesant: in momentul in care incercam sa aleg cateva sentimente pentru acest mic exercitiu, mi-am dat seama cat de multe din aceste trairi sunt de genul feminin - intr-o covarsitoare majoritate as putea spune: tristete, furie, manie, spaima, frica, bucurie, dragoste, mandrie, umilinta, placere/neplacere, neliniste, ura, gelozie, admiratie, indoiala, recunostinta, mila, curiozitate, mirare, admiratie, datorie, vanitate, incredere, simpatie, sociabilitate, inferioritate/ superioritate. Numai doua care nu erau de genul feminin mi-au venit in minte, si nici macar nu sunt la masculin, asa cum m-as fi asteptat, ci sunt neutre (deci tot cu reminiscete feminine): extaz si patriotism. Nu vreau sa intru in detalii despre semnificatia acestui fapt, ci doar mi s-a parut interesant de semnalat.

Si deci sa incep exercitiul de care spuneam mai sus, nu de alta, dar cu siguranta unele din sentimente as vrea sa ma mai lase in pace (macar pentru o perioada).

TRISTETE = GRI In viziunea mea e dulceag-amara si inodora, tacuta, dar creativa (e un teren fertil pentru poeti sau chiar pentru muritorii de rand ca mine). O asociez cu ceata (aia grea si densa), cu toamna. E acolo si ma urmareste, nu pot sa o "fentez" ca stie unde locuiesc. Nu o dispretuiesc, caci mi-a adus si lucuri bune, dar mi-as dori-o ca o sora vitrega. Sa pot sa o sun daca e nevoie, dar sa nu o vizitez niciodata.

FRICA = ALB Pentru ca ma paralizeaza, imi amorteste simturile si gandirea. E ca gheata: e rece, o resimt puternic si o resping cu toata fiinta mea. E ca o baba urata si gheboasa. O urasc!

CURIOZITATE = VERDE, caci e fertila. E sensul vietii, e ceea ce ma face sa merg mai departe. E la sursa motto-ului meu: „Reinventeaza-te, redescopera-te!". Fara acest sentiment nu ne-am fi bucurat de confortul vietii moderne, n-am fi evoluat ca specie. Bineinteles, ea poate fi si prost inteleasa sau aplicata. Sa fie clar, nu ma refer la curiozitatea care imi impinge vecina sa ma pandeasca pe vizor cand vin „prea tarziu" acasa!

INCREDERE = ALBASTRU Pentru mine, incredere inseamna speranta, liniste, armonie. E dulce, e placuta, e calda. E o duminica de vara petrecuta cu familia. E pilon principal, coloana vertebrala, liant. E anti-vid (daca exista asa ceva).

SIMPATIE = GALBEN Inseamna inceputuri: ale unei posibile prietenii, ale unei viitoare iubiri. E zambet, e primavara.

Va las pe voi sa continuati exercitiul, asa cum si eu o voi face. Cu analiza in public, insa, ma opresc aici. Unele sentimente le vreau numai pentru mine, pe altele le-am pus „in cutii prea bine inchise" ca sa mai doresc vreodata sa le scot la lumina. Insa credeti-ma pe cuvant: exercitiul ajuta! La fel cum ajuta sa-l impartasesti cu ceilalti!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu