luni, 18 ianuarie 2010

Interviu cu Ludmila Corlateanu


Ludmila Corlateanu este designer vestimentar. A absolvit Colegiul Tehnologic din Chisinau cu specialitatea Constructor de Tipare/Designer Vestimentar, ulterior a lucrat 2 ani ca freelance designer si a calatorit alti 4 ani prin lume.

A urmat Istituto Marangoni din Milano, specializarea Fashion Design. A facut un stagiu scurt la "Duyan" din Milano imediat dupa absolvire si a primit o oferta de angajare de la "Costume National", dar a preferat sa se intoarca la Bucuresti pentru a pune bazele propriului brand.

Dupa prezentarea colectiei de debut la Best Newcomers si a celei de-a doua colectie la Romanian Fashion Week 2008, Ludmila Corlateanu si-a facut intrarea pe piata internationala la CP Dusseldorf si la Pret a Porter Paris cu o noua colectie de primavara-vara pentru anul 2009, intitulata "Kellylicious".

Cam cat dureaza realizarea unei colectii de la A la Z?

Aproximativ 2 luni (de la schite, la realizarea prototipelor)

Ati vazut vreodata pe cineva pe strada/la un eveniment purtand o rochie creata de dvs.?

Pe strada nu, insa la unele evenimente am vazut persoane care purtau piese din colectiile mele.

Suntem indragostite de rochiile Ludmila Carloteanu! De unde va inspirati?

Multumesc! Ma inspir din orice, viata este muza mea.

Care credeti ca sunt lucrurile care ar trebui sa ne ajute sa ne descoperim propriul stil?

Oglinda este cel mai bun stilist. Fiecare femeie care isi cunoaste corpul simte ca prefera sa puna accent pe o anumita zona care o avantajeaza, stie o culoare care ii avantajeaza nuanta tenului cel mai bine. Important este sa ascultam intuitia noastra si sa analizam obiectiv ceea ce vedem in oglinda.

Cat de mult va influenteaza directiile luate de moda in fiecare sezon?

Este important sa fii la curent cu tendintele de pe podiumurile din Paris, Londra, Milano, New York. Dar la fel de important este sa ai stilul tau care te deosebeste si care este ca o semnatura.

Sunteti la curent cu ce se intampla in moda romaneasca? Exista brand-uri care v-au atras atentia?

Da, sunt la curent cu ce se intampla in moda romaneasca si ma bucur mult ca presa romanesca ii sustine pe tinerii designeri. Imi place mult ce face Lucian Broscatean.

Aveti o piesa vestimentara creata de dvs. care va este foarte draga?

Am creat o rochie pentru mine de jerseu gri-antracit, mulata, pana la genunchi, cu manecele 3/4 care-mi este foarte draga pentru ca e feminina, simpla si comoda (asta dupa ce am fost criticata de catre unii ca umblu numai in jeansi)

De ce credeti ca au nevoie tinerii designeri astazi pentru a reusi?

Au nevoie de multa perseverenta si incedere in propriile puteri, cu o rezerva pentru cativa ani buni.

Despre colectia destinata acestui sezon ce ne puteti spune?

Colectia mea pentru primavara-vara 2009 se numeste "Kellylicious" si este un mix al siluetelor din anii ‘60, este realizata din tesaturi tehnologice si din cele naturale cu imprimeuri digitale florale.

Aveti o viziune a tipului de femeie pentru care creati?

Pot sa spun ca deja am. Este femeia intre 25-45 de ani, activa, care are un job care-i place, o familie si un vis pe care si-l implineste. Eu ii zic "supergirl", de altfel si motto-ul brandului meu este "Ludmila Corlateanu: made for supergirls"

Unde va gasim creatiile?

In Bucuresti le gasiti la L'Armoire, ArtizArt si InteresART. Vand si pe site-ul meu si in curand imi deschid un atelier de creatie unde voi lua comenzi si pentru modele unicate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu